Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Pedagog specjalny : Anna Markiewicz

Zadania pedagoga:

  • Diagnozowanie umiejętności i kompetencji dzieci.
  • Prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych indywidualnych oraz grupowych.
  • Wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.
  • Wspieranie nauczycieli, rodziców, specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń, dostosowaniu sposobów i metod pracy,
  • Współpraca z rodzicami i nauczycielami oraz dokumentowanie swoich działań.
  • Współpraca z instytucjami, podmiotami; Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna, placówki oświatowe, organizacje działające na rzecz dzieci,
  • Współpraca z Sądem Rodzinnym, Posterunkiem Policji,

Cele terapii :

  • Usprawnianie deficytów rozwojowych funkcji poznawczych.
  • Wzbogacanie słownika.
  • Usprawnianie motoryki małej i dużej.
  • Usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, ruchowej.
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości.
  • Eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji

          Terapia pedagogiczna ma na celu wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem, możliwościami i potrzebami,
a w efekcie końcowym osiągnięcie przez nie gotowości szkolnej. Pierwotną przyczyną niepowodzeń w nauce są najczęściej zaburzenia rozwojowe. Wczesne wykrycie zaburzeń rozwojowych i wczesne prowadzenie oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych przynoszą efekty.

           Zajęcia w naszym przedszkolu są prowadzone w zakresie  funkcji
tj. myślenia, pamięci, uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej, motoryki małej
i dużej, grafomotoryki oraz kompetencji emocjonalno- społecznych. Odbywają się  raz w tygodniu z dziećmi, które posiadają opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, jak również z dziećmi, które wymagają dodatkowego wsparcia ze strony specjalisty. Forma pracy z dzieckiem ma charakter zabawowy, bo tylko wówczas dziecko chętnie i aktywnie współpracuje z nauczycielem i realizuje zaplanowane działania. Ważne jest, aby każde zajęcia zapewniły dzieciom materiał do myślenia i mówienia oraz stworzyły możliwości do ćwiczeń ruchowych oraz pozwoliły na odniesienie sukcesu.

Porady, konsultacje dla rodziców – indywidualny kontakt telefoniczny lub e-mail.
Warsztaty dla rodziców – w zależności od bieżących potrzeb.

PEDAGOG SPECJALNY;  ZAJĘCIA KOREKCYJNO–KOMPENSACYJNE  – mgr Anna Markiewicz
a.markiewicz@przedszkole-tuliszkow.pl